-->
د مــــوع وحــــنــــيــــن د مــــوع وحــــنــــيــــن






recent

آخر الأخبار

recent
random
جاري التحميل ...

بشتاق لَكّ أَوْي يا مَصْر قصيدصوتيه للشاعر احمد هيكل.


بشتاق لَكّ أَوْي يا مَصْر
بسافر قَدْ مَا بسافر
وبشتاق لك أوي وبرجع
مش عشان أنا شاعر
ولاع الصبر أناما قدر
وَلَّافِي غربتي بدمع
وأقول بكره أَكّْيَد هرجع
واخدك جوه أحَضّنَي
وادفه بشمسك أَلَصّفيهِ
واقف لحظه مع نَفْسِي
ويخدني صمت أيامي
ويغلبنى الْحَنْيـن ليكى
ألقيني فجاءه أنا دِيكي
واخَدّ شنطتي في أيدي
ألقَيْنَيْ رجعت أنا ليكي
وَعَلّي  بابك هناك أرَكْع
عَشًّان بَجّد  وَحْشَانِي

بشتاق لَكّ عَشَان أَنًّا مَنّك وبيكي
ومن غيَرَكّ مقدرش أكَوَّان أنا تاني
مقدرش أخلَفّ جنسَيَتَيّ مقدرش وقت الحاجه لي
وفى عز الشدَهْ متلقينش
معرفشي أقوال  أَنًّا مالي

مقدرش أكون وا حد تاني
عرَفّتي ليه أنا بشتَاق لك
وَأَكِيد من شوقي عرفاني

مَشّ مُحْتَمَلّ أَنَّا وانتى نَقْدَر نفترق
حته لو فرَقَنَا الِقَدْر والْحَلْم من يتسرق
دا اللَيْ   بنا أكبِرْكتير ما الأمنيات والذكريات
داللي بنا دَمّ ونيلَ وّحجات بطوال الأ هَرْمات
مهما أقولك  واللي أعد لَكّ با الَسْعات
مش هقولك أَطَمنى وأسرح وأقلّب فـ اللَيْ فات
هقولك حاجه بس أخيرَهْ انتها عَصْرَالسكات
أنتهى عصر الممَلِّّّيك والمجوس وَالطغات

شَوْفِي دلوقتي شَكْل الميدان
شوفي أيه حال الجبان
اللي كال  حقي وحقك  اللي وقعَ بْيني وبينك
شوفي أيه اخر الطغيان
عرفتي ليه
بشتاق لك أوي وبَرْجع
عرفتي ليه أنا بشتَاق لك
وأكيد من شوقي عَرْفاني

كلمات //@شاعر الأحزان@
احمدعبد الكريم هيكل




عن الكاتب

الشاعر والكاتب احمد هيكل إليكم يا مِهْبِطَ القلب و مأوى المشاعر و رياض الأحاسيس و مقامات الزمان إليكم يا أجملَ براءةٍ حَلقتْ في سمائي إليكم هذهِ المشاعِـرُ المُتدَفِّقه أُرَصِّعُ بها تاجَكم أمْنياتي وأمانيَّ بأنْ تكونا من السعداءِ بإذنِ اللهْ
  1. سلمت ابداعاتك كلمات تنم عن فن اصيل تحيتي

    ردحذف
  2. شكرا لكي زينب لرقت مرورك وحرفك الطيب تحياتي

    ردحذف



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

قناة القران

اتصل بنا


https://www.facebook.com/Bahpk/about/



الموسيقي تنعش الحياة

متابعين الفيس بوك

من أنا

صورتي
إليكم يا مِهْبِطَ القلب و مأوى المشاعر و رياض الأحاسيس و مقامات الزمان إليكم يا أجملَ براءةٍ حَلقتْ في سمائي إليكم هذهِ المشاعِـرُ المُتدَفِّقه أُرَصِّعُ بها تاجَكم أمْنياتي وأمانيَّ بأنْ تكونا من السعداءِ بإذنِ اللهْ

قناتي يوتيوب

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

زوار الموقع

جميع الحقوق محفوظة لـ

د مــــوع وحــــنــــيــــن

2017